Thursday, August 15, 2019

The Ruins Of The Castle Kuwana


I stopped by the ruins of The Castle Kuwana on the way to Nabana-no-Sato.
It was the time of cherry blossom season and I looked around the ruins to see flowers.
なばなの里イルミネーションを見に行く途中、桜の時期だったので、桑名城址公園の桜を見物しました。
https://ja.wikipedia.org/wiki/%E6%A1%91%E5%90%8D%E5%9F%8E


The castle doesn't exist any more however, there is a bronze statue of Tadakatu Honda who was the monarch stands at the park.
お城は現存しませんが、城主である本田忠勝の銅像は残っています。

There are canals around the castle wall with pine trees and cherry trees. I could enjoy both kind of trees. The cherry was peak season that time. 
お堀には松の木があり、丁度見頃の桜を楽しむことも出来ました。

The view gives us tasteful atmosphere, right?
風情があるでしょう?


I found one of my favorite store, Kakiyasu near by the ruins. It made me happy.
すぐそばに、私のお気に入りの柿安本店が。ちょっと嬉しくなっちゃいました。


I found such nice shaped garden lantern.
こんな形の灯篭もありました。

We have this kind of Torii, the entrance gate of Shinto shrine all over Japan.
こういう鳥居、日本のあちこちで見られます。

The illustration tell a map of those days Castle Kuwana.
桑名上のかつての様子が示されています。

Weeping cherry was also beautiful.
枝垂れ桜も綺麗でした。

Then, we were heading to next spot.
そして、次なる観光スポットに向かいます。

To be continued
つづく

No comments: