Monday, August 12, 2019

Araya-Yama Shrine


I joined a tour to visit some shrines. They are told that these spots have particular power . Also told they work for "the Midas touch."
The first one was Araya-Yama Shrine.
Since I joined the tour so we could have a special service from the Shinto priest. He made special Shinto prayers for us.
新屋山神社というパワースポットにいきました。金運がアップするんだとか。ツアーに参加したので、神主さんに拝んでいただけました。

Then we moved this place by a taxi. It is still the part of Araya-Ymama Shrine and it is called okusha. Accodring to them, there is super natural powerful energy everywhere.
その後、タクシーでこちらに移動しました。奥社と呼ばれるところだそうです。
この周りもパワーがみなぎっているそうです。

I wondered if I could get power for fortune... especially financial power...
Did I make it?
パワーが身についてくれたかな?特に金運が・・

We saw Mt Fuji over there from the spot. It was fall when we visited there so I could see beautiful autumn leaf colors.
向こうには富士山が見えます。ここを訪れたのは紅葉の時期だったので、紅葉も綺麗でした。



Then we visited Fuji Sengen Shrine in Sizuoka also.
それから、静岡県にある富士浅間神社本宮にも立ち寄りました。

You can see Mt Fuji from this spot if it would be fine weather. Unfortunately, I could not make it on that day.
天気が良ければ、ここから富士山が見えるそうですが、この日は残念ながら見ることはできませんでした。

I walked around the main buildings. It should have some special power for finances.
建物周辺を歩いてみました。何しろ、ここにもパワーがみなぎっているはずなので。

Does it really work on me?
I'm wondering...
さて、金運アップ出来てるのかな?
どうだろう?

No comments: