Tuesday, August 20, 2019

Neodani Usuzumi Cherry


I wanted to see Neodani Usuzumi Cherry so far long. At last I made it!
It was so cold that day and it was light snowfall, AKA Kazahana.
I was surprised since it's already cherry season of April.
ずっと行きたかった根尾谷淡墨桜。やっと実現しました。
この日は、桜の咲く4月だというのに凄く寒く、雪がちらついて(風花)きて、ビックリでした。

This cherry tree lives over a thousand year but its life was in danger several times.
Different field of people helped and support the project of save the cherry tree.
By means of all those treatments, the cherry tree could be survived.
You see white poles between the branches. They hold each branch to stay.
千年以上も生きている桜の木ですが、何度も危機がありました。人々が生命維持のための色々な処置を施し、無事復活することが出来たそうです。写真の白いポールは、枝を支えるために添えられています。


A week after I have left, the branch on the left side suddenly fell down.
They said that it may be effected by typhoon last year.
私が帰った1週間後に、なんと、左側の大きな枝が落下してしまったそうです。
前年の台風による影響が大きいらしいとのことでした。

To be continued
つづく

No comments: