Wednesday, August 21, 2019

Nemichi Shrine


After Neodani cherry tree, our tour headed to Nemichi Shrine.
I wanted to visit this place also.
根尾谷の次は根道神社に向かいます。こちらも、ずっと行きたかった場所でした。

The reason why I wanted to be there is this mysterious pond.
理由は、この不思議な池です。

It looks shallow though. The actual depth of water rather be deeper than what we see. Besides, the color of the water looks different at a period of time or season to season. By the time I was there, it was green colored one. 
水深が浅く見えるのですが、実はとても深いそうです。そして、季節や時間帯によって水の色が違うのです。私の行った時は、緑色の状態でした。

This movie is from the website.
こちらの動画はウエブサイトからのものです。
https://www.youtube.com/watch?v=cRmr43D9cV4

I am not good at taping movies so I did photo works only.
動画撮影は苦手なので、私のは写真のみです。

This carp may have a heart shaped dot on its left head. The rumor said that if you see it, you will be happy after all. I couldn't take the photo of the shape very well though. Can I face anything good?
この鯉の左側頭上にハート形の模様があるらしいです。これを見ると幸福になるのだとかの噂が。写真には上手く撮れませんでしたけど、効果はあるんだろうか?

I walked around the pond. It is very small one. Despite the chilly day, there were lots of tourists around the pond.
池の周りを散策してみました。とても小さな池で、寒い日だったにもかかわらず、沢山の観光客が押し寄せていました。

I want to come again and to see another color.
 違う色の水を見にまた来たいです。


No comments: