Tuesday, April 24, 2018

Suzaka City Nagano #1


I went Suzaka city, Nagano. The World Doll Museum has displayed such Hina-dolls for a while.
長野県須坂市にある、世界民族人形館に行ってきました。この様に、ひな人形が展示されていました。

This is one of common Hina-doll set.
こちらは一般的な、ひな人形の飾り一式。

So as this set.
こちらも同様の飾り。

You may recognize how big these ones.
これらの展示がいかに大きいかお分かりと思います。

They have traditional kind in the middle.
中央には先ほど示した伝統的なひな人形が飾られています。

It surely make people impressive.
見る人たちを圧倒していました。

Oh, there is another traditional kind.
あ、ここにも伝統的な飾りがありました。

Cherry blossoms bloomed so beautiful.
桜がちょうど満開で、とても美しいです。

Daffodils as well.
水仙も美しい。

Somei -yoshino fully bloomed so pretty. It was very unusual. According to loco people, it's about 2 weeks earlier than average year.
ソメイヨシノも美しい。地元の方によれば、いつもはこの時期には咲かないそうですが、今年は特別。二週間ほど早く開花してしまったそうです。

I visited Garyu-Park. It's known to a beautiful spot of Somei-yoshino cherry blossoms.
臥龍公園にも足を運んでみました。ソメイヨシノの美しさで知られる場所です。

I saw pink weeping cherry too.
ピンクの枝垂れ桜も咲いていました。


Wild duck seemed relaxing itself.
鴨も寛いでいるように見えました。

I wanted to take more photos though. It began raining and was getting colder. I gave up the photos and decided to move next spot.
もっと写真を撮りたかったのですが、雨が降り出し、寒くなってしまいました。それで、写真撮影を諦め、次なるスポットに向かうことにしました。

to be continued
続く

No comments: