Thursday, April 26, 2018

Suzaka City Nagano #2


Whenever I come up to Suzaka city, I have another "must visit" spot. It's Obuse that is about 7 kilometers away from Suzaka. I had tea break at Kurinoki Terrace.
須坂市に来る時はいつも、もう一つの「必須スポット」を訪れます。それは、須坂市から約7キロ程の所にある小布施町です。こちら、栗の木テラスでお茶休憩をいたしました。

This cake named Mont Blanc that has chestnut paste cream on top of it.
(https://en.wikipedia.org/wiki/Mont_Blanc_(dessert))
このケーキはモンブランと呼ばれるもので、栗あんをタップリ使用しています。

I toured around there a little more. Then it was a time to go back home.
On the way home, I stopped at Yokokawa Parking Area and had my supper there.
The restaurant wasn't crowded since it was a bit early for dinner time.
その後、少し周辺を見て回り、帰宅の時間となりました。帰路途中、横川のパーキングに寄り夕食をとりました。夕食にはまだ早い時間だったので、レストランはご覧のように空いておりました。

I ordered some soba noodle set menu. It was something mysterious.
At first they brought soup for soba noodle. It came up with olive oil and powdered cheese. I imagined Italian cuisine. It tasted not so bad as I imagined.
私は蕎麦のセットを注文しました。何だか神秘的だったのです。
まず、この蕎麦つゆが運ばれてきました。オリーブオイルと粉チーズも付いてます。何だかイタリアンみたいだなと感じました。味は、想像していたより良かったです。

Then they brought this container. Look at them!
そしてこちらの容器が運ばれてきました。見てください!

It has soba noodle, steam vegetables, Japanese style pickles, rice balls, jello and fruits. The smoke made it dramatic effect. The taste? It wasn't so bad.
お蕎麦に温野菜、漬物とおにぎり、フルーツ入りゼリーが付いてました。味ですか?中々でしたよ。

Then I headed to my home. Since I had the meal earlier, I had smooth traffic to reach my destination.
早めの夕飯を済ませて帰路につきました。渋滞もなくスムーズに帰り着きました。

No comments: