Friday, August 30, 2013

Museum Tour #3 Ghibli Museum

We got to Ghibli Museum.
さて、ジブリ美術館に到着です。
I wanted to see the soldier.
この兵士、会ってみたかったんだ。
Also the stone.
この石もね。

I was a bit tired and had a coffee break at the museum cafe. Photos are prohibited inside so I have the entrance one only.
少し疲れたので館内のカフェで休憩を。内部は撮影禁止なので入り口だけ。

View of the outside museum.
建物の外観。

It was incredibly hot day (over 35C/90F degree) though, I really enjoyed the tour.
We got on the tour bus again and was heading back home.
暑い日でしたが、楽しめました。
再び渋滞を通って帰路につきました。

Notice:
If you want to visit these museums personally, they don't sell admission ticket at the entrance. You need to have reservation beforehand and buy the ticket through particular network (Loppi). But this is for domestic residence.
There is another way that is: Join the tour through a travel agency.
(I did this.)
In fact, I saw lots of foreign group tourists there.

注意:
もし、これらの美術館に行きたい場合、当日いきなり入り口に行っても、入場券の販売はありません。事前に予約が必要で、ローソンのLoppiで入場券を購入する必要があります。しかしこれは日本国内居住者向けです。
もう一つの方法は、旅行社主催のツアーに申し込むことです。(私もこれでした)
館内でこのようなツアーに参加している沢山の外国人旅行者を見かけましたよ。


No comments: