Sunday, October 26, 2008

New cooking knife


There was a big bargain sale at the department store recently. This store is relay on a Japanese baseball team. So they had "victory sale" and I happened to be there. I didn't know which team won until then.
最近、あるデパートで大きなバーゲンセールがありました。この店は野球球団と関連があり、ます。それ故の優勝セールで、私は偶然店頭でそれを知りました。それまでどのチームが勝ったのか知らなかったのです。

Anyway, I love shopping so I have looked around and found a good stuff for me. I was looking for a good cooking knife for me. I've already bought 3 of them for myself but all of them are in LA. The ones in my house now are kind of old. I really wanted to have good ones. Then I can get a professional knife sharpener to sharpen my old ones. Since it takes a while and I still need my knives during the days.
まあとにかく、ショッピングの好きな私ですから、早速何か良いものはないかと、あれこれと見て回りました。実のところ、ずっと前から包丁を探していたのです。自分用に買い求めた物がすでに3本あるのですが、全てLAに・・・
我が家には勿論包丁はありますが、古くなっていて、良いものが欲しかったのです。そうすれば、古い方を研ぎに出すことも出来ます。プロの研磨は何日か必要ですが、その間も包丁は使います。

Well, I found it! It costed lots more than I have had in LA but it's worth to pay for. This time I also got a small knife. I usually work with just one knife. I decided to try something new.
I may cook much better than before.... I hope so.
いいのを見つけました!LAで買った物よりずっと高価ですが、それだけの価値はあると思っています。今までは大きいので全てやっていたのですけど、今回初めて小さいのも買ってみました。新しいことを試してみようと思ったのです。これで料理の腕も上達・・・・だといいのですが。

No comments: