Saturday, October 18, 2008

Autumn herb garden 秋のハーブ園

少しずつ秋の気配が色濃くなってきています。そんなおり、埼玉県にあるハーブガーデンに足を運びました。天気も穏やかで、すがすがしい秋の一日を楽しむことが出来ました。
I feel the taste of autumn day by day. Then I went to a herb garden in Saitama area. It was a very fine autumn weather. I enjoyed blue sky with cool breeze, the typical fall climate of my area.
ここはレストランやインドネシア式のスパ施設があり、食事やマッサージなどを受けに時々出かけていく、お気に入りの場所でもあります。ショップ前の通りのポプラもほのかに赤みを帯びてきました。園内には色んな種類のハーブや植物の花が、秋色に華やかさを加えていました。下の写真の黄色い花は、ウインターコスモスだそうです。
In this place, there are a restaurant of herb dishes and Indonesian style spa. I like this place very much. Since I eat here and have had some herbal massage before. You see some leaf color changing into reddish ones at the street in front of the shop. In the garden inside, there are many kinds of herbs and pretty plants that showed the various fall colors. I'd like to name it "fiesta".

The yellow flower below is called "winter cosmos."
 
園内に生息するハーブや植物の数々も、ここを訪れる楽しみになっています。
Everytime I visit here, I always enjoy the plants. From season to season it shows different tastes. I love them all.

もっとも今回のメインは、ハーブによるマッサージ「アユルベーダー」です。以前にも受けたことがあるのですが、今回は私の誕生日が近く、クーポンで値引きするというのに釣られてやって来ました。ホント、クーポンに弱い私です(笑)
この写真のように、額に体温と同じ温度の香油をかけるのですが、これが気持ちよくて・・・もっとリッチだったら、頻繁にいけるのですけれどね・・・
Oh well, my main purpose this time was to have a herbal massage named "Ayurveda." I had it before. I just got a coupon as a deal for my birthday. I am very fond of coupon and can't resit it!(笑)

The massage goes like the photo below. They pour body-temperature herbal oil into my forehead for 20 minutes. It make me feel so good!
Ah, if I were rich person, I could go more often though...


残念ながらそうは行きません。ま、お金を貯めてまた行けるようにしたいです。
Too bad. It's a real life. Well, I would save money again and hopefully I can come again soon.
          
この日は団体客がレストランを席巻(?)していて満席のため、ここで食事をすることは出来ませんでした。ここのメニューは、ハーブを豊富に使用したヘルシーメニューでとても気に入っているので、ちょっと残念でした。また行こうという、動機にはなりましたが。
It is well known as healthy herbal dishes. I really like it so I wanted to eat there after the massage. But I could not eat in. Since there were a large number of group made reservation on that day. It was totally full. Too bad.
Now I have good reason to say, "I have to go."

そんな秋のある一日でした。
It was such an autumn day.

2 comments:

Anonymous said...

ほんとすっかり秋ですね〜

英語と日本語だから、より沢山の方たちもNobueさんのブログみられるし、素晴らしいです!

Nobue Masuda said...

ロッキンさん
アメリカの友人達は、日本語の読める人が少ないんです。それで、みんなに読んでもらえそうなブログを探していました。一つ別のアカウントがあるのですが、それは写真が簡単にアップできていいのですけれど、アクセスが面倒で使い勝手が悪いんです。
それに比べると、これの方が使いやすいし、メールに写真添付するより、相手方への負担も少なくて助かっています。
ロッキンさんのブログにも何度かおじゃましているのですが、読み逃げ状態ですみません。