Monday, October 27, 2008

Good sleep makes you happy

Terry is a very active boy. He also sleeps well. I think it keeps him active and healthy.
テリーはとても活発な男の子です。そしてまた良く眠ります。それが活発で健康な秘訣かと思っています。

How about you? Do you sleep well? If not, what makes you so? Too stressful everyday? Well, I guess these Terry's sleeping aura may bring you sleepiness.
皆さんはいかがですか?よく眠れますか?もし良く眠れないなら、原因は何でしょうか?毎日のストレス?それならテリー君のこの眠りのオーラが貴方に睡眠をもたらしてくれるかもしれませんよ。
Look at his face below. He seems so happy. I bet he is dreaming about something nice. In fact he acted as if he is running somewhere. That day I took him to a off leash dog park with glass field. He was so pleased there, chasing after a tennis ball, ran around the field a lot. So he surely is running in the field in his dream.
下の写真の顔を見てください。とても幸せそうな顔をしているでしょう?何か素敵なことを夢で見ているんです。その証拠に、熟睡していながら、何処かを走っている動作をしていました。実はこの日、芝生のドッグランに行ってきたのです。テリー君、たいそう喜びまして、テニスボールを追いかけたり、思いっきり走り回っていました。夢の中で、そのドッグランで走っているんですね。

How do you feel now? Do Terry's pics make you relaxed?

どうですか?テリー君の写真でリラックス出来ましたか?

Not yet? Then I advice you to relax yourself as well as possible.

まだダメですか? それじゃあ、出来る限りくつろぐよう努力してみてください。

Just like him below!
下の写真の彼のように!











Oh, boy! Too relaxing!
But this is his life. Just learn from him that how well you would get such good sleep.
Sleep well!
あらま!リラックスしすぎ!
でもこれがテリー君の毎日。まあ、彼のこの熟睡ぶりから、良い睡眠をとるためのヒントを得て下さいまし。
おやすみなさい!

3 comments:

Nobue Masuda said...

勉強中とかお仕事中などに眠くなってしまう人いませんか?会議中に熟睡してる人ってよくいますよね~~(笑)

Anonymous said...

ほんといつも思うのがテリー君まっしろでのぶえちゃん家族の愛情を受けてるね~~って思います。
この寝姿にもノックアウト☆(笑)

Nobue Masuda said...

いっちゃん
コメントありがとうね~~。
テリー君、月一でシャンプーカットに行っていますけど、年齢と共に最近ちょっと黄ばんできています(汗)
ずっと真っ白なままの子もいるらしいけど、テリー君は子供の頃からちょっと色黒(?)だったのよ~(笑)