Friday, May 23, 2014

Mt Mitake of Tokyo #2


This is not the top of the mountain but the observation platform area.
The Japanese Wisteria were beautiful there. They have some different colors.
御岳山頂上ではありませんが、こちらの展望台から景色を楽しむことが出来ます。
藤の花が綺麗でしたよ。色も何種類かあるようです。


You can see the city of Tokyo through the wisteria.
藤を通して東京の都心部が一望できます。

Also lovely blue flowers there.
こんな花も咲いていました。

Here is the entrance approach to the top  and the Mitake Shrine. But it's too much for me to go for since I'm a sick walker. So I took photos instead.
When I was a junior high school student, I went up there as our school excursion. I don't remember the details anyway.
この参道から神社や頂上に行かれますが、脚の悪い私には無理なので、写真だけ撮りました。
中学生の時遠足で来た事があるのですが、詳細は忘れてしまいました。

OK. The tram is coming. So let's get back to the bottom.
さて、ホームに入ってきた電車に、乗り下山します。


To be continued
つづく


No comments: