Saturday, May 3, 2014

Shiofune-kan-non Temple #2


There is a belfry in the precincts. Lots of people rang the bell.
境内には鐘突堂もあります。この日は沢山の人が鐘をついていました。

The main building is surrounded by colorful azaleas.
本堂の周りはツツジで囲まれています。

The bug works so busy. I don't know what kind it is anyway.
こんな虫もいました。種類は分かりません。

Since it's a worship place so I followed.
This temple is dedicated to Koubou-daishi. Usually it's not open to the public but it was opened. Just because it's special season.
せっかく来たので、私もお参りしました。本堂は本尊の弘法大師像が公開されていました。通常は非公開ですが、特別な期間公開らしいです。

There is the Healing Buddha of Senility in the same ground. I followed them also. If you can ring the bell with thick rope you see in the middle, you won't be suffered the sickness.
I tried though. Because of my hand problem, I couldn't ring the bell. Am I going to be.....???
ぼけ封じ薬師というのもあり、一応お参りしてみました。中央に下がっているロープで鐘を鳴らせれば、惚けないとか。手の不自由な私は上手く鳴らせなかったのですけど・・・

I saw Peony bloomed so beautiful.
牡丹も綺麗に咲いていました。



Official site is here:
オフィシャルサイトはこちら:
http://www.omekanko.gr.jp/us/tourism/shiofune.htm (English)

http://www.omekanko.gr.jp/navi/index.htm#20140320



No comments: