Thursday, November 14, 2019

Tour Of Ashikaga Flower Park #1


It took so far long to upload this though. I went to see azalea and wisteria in Tatebayashi Azalea Park and Ashikaga Flower Park with this gorgeous bus. It has leather seats as the photo below.
随分時間が経ってしまったけれど、舘林つつじヶ丘公園のツツジとあしかがフラワーパークの藤の花を見に行ってきました。座席は皮張りの、この豪華なバスに乗車しました。

The first spot was Tatebayashi Azalea Park. We enjoyed those beautiful azaleas.
まずは、つつじヶ丘公園で満開のツツジを鑑賞です。

I like this color, fuchsia.
このフューシャと言う色、好きなんです。

Here are other color. Sort of like pink salmon. I liked it too.
サーモンピンクみたいな色も良かったです。

Here are dark and bright pink gradation. They were so pretty.
こちらはピンク系の濃淡でとても豪華でした。

It's hard to see though, this scarlet was also great.
ちょっと分かりにくくなってしまったけれど、朱色も綺麗でした。

I went through the path and it made me something happy.
この小道を歩くと、気分がウキウキします。

Then we had our lunch at Ashikaga-Imari. I don't remember the details of the menu since it's been so far long.
そしてお食事はこちら、足利伊万里で。かなり前の事なので、メニューの詳細忘れてしまいました。
https://www.ashikagaimari.jp/ (Japanese language only)

The statue of raccoon dog seemed interesting to me. So I took the photo.
狸の置物がなんだか面白くて、写真に収めました。
Then we were heading to next spot, Ashikaga Flower Park.
さて、次なる目的地、あしかがフラワーパークに向かいます。

To be continued.
つづく

No comments: