Saturday, November 16, 2019

New Washing Machine


I got a new washing machine lately.
My old one has almost broken down in September. I had to buy a new one in a hurry.
Why in a hurry?
Because we would have a new consumption tax from October. So I rushed into the store. But....
最近、新しい洗濯機を買いました。
9月に古いのが不調に陥り、新しいのを急いで買う必要があったのです。
何故か?
それは10月から消費税が上がるから。そんな訳でお店にと急ぎました。しかし・・

In Japan, they release new models of washing machine in September. So usually we can buy the old model as a bargain price. But this time, the old ones were almost sold out because of the consumption matter!
What I could get was this dark colored one only. Actually I didn't like the color. If I get a brand new one, my favorite color is available however, it costs almost double. So I gave up the color option.
We have free deliver service as you know, I had to wait until mid October. Such how it was crowded. When it has come, the deliver man mentioned,
"I've been delivered this color only each day."
I guess everyone had the same idea as what I have had.
日本では、洗濯機の新型は9月に登場します。そのため通常は、型落ちのモデルを安く買う事が出来るのですが、今回は消費税の関係で、もう殆ど在庫が無い状態でした!
残っていたのは、この黒っぽい色のものだけ。私はこの色が気に入らなかったのです。新型なら希望する色があるのですが、値段は倍近くになります。それで諦めて、この黒っぽい色のになったのでした。
配達は、10月半ばまで待たなくてはいけませんでした。それほど混んでいたんです。そして配達に来た人が言うには、「この所、毎日この色ばかり配達していますよ。」
皆さん、私と同じことを考えていたようですね。
Anyway, I would say "Thank you" to my old machine.
まあとにかく、古い洗濯機には「ご苦労さんでした」と言いたいです。

No comments: