Sunday, June 17, 2018

Japanese Primrose In Nikko #2


As I was taking photos of Japanese Primrose in Senjukahama shore...
千手が浜に咲くクリン草を撮影していましたが・・

I was getting hungry.
This tour was included meal so they gave us such boxed lunch.
お腹も減って来ます。このツアーではこんなお弁当が配られました。

Oh well, the box looked gorgeous but inside was a bit....
箱は立派なのですけど、中身はちょっと寂しい気が・・

Anyway, I filled up myself and continued photo session.
まあとにかく、お腹を満たして撮影を続けます。


On the other hand, there is a must visit spot of Nikko. That is Kegon Fall.
そして日光と言えば、華厳の滝はハズせない。

You can go to closer view spot of the fall by elevator though. You need to walk a bit far.
Actually, my knee condition was not so well that day so I gave up to get there. I just looked it from the upper view spot only.
エレベーターを利用すれば滝の近くまで行かれるのですが、かなり歩きます。この日の私は膝のコンディションが今ひとつだったので、上から眺めるだけにしておきました。

I didn't forget to taste croquette with Yuba (tofu skin) filling.
そして忘れちゃいけない、湯葉入りコロッケも味見ですな。

I really liked such lovely flower, Japanese Primrose.
可愛い花、クリン草がすっかり気に入ってしまいました。

No comments: