Sunday, November 6, 2016

Kamikouchi And Gosenjaku Hotel


If it is fine weather, you can see such beautiful scene in Kamikouchi.
This photo is from the internet.
上高地は天気が良ければこんな景色が楽しめます。
この画像はインターネットからのものです。

So I was hoping it might not rain on all the way.
上高地へ向かう途中、雨にならないよう願っていました。


Since personal vehicles are not allowed in Kamikouchi, if you come by your own car, you have to get off your vehicle here in Sawando and transfer either bus or taxi. I was on a tour bus so we could get through this area.
上高地は一般車両の進入は禁止されているので、個人の車で来た人は、ここ沢度でバスかタクシーに乗り換えます。私たちはツアーのバスに乗車しているので、そのまま通過することが出来ます。

Then we got to the place as on top of the photo but...
It began raining and I could not see the scene I have expected.
そして冒頭の写真の場所についたのですけど・・・
既に雨が降り始めていて、残念ながら期待していた景色を見ることはできません。

Despite such hazy weather, I found a very good view spot to stay.
It locates right in front of Kappabashi bridge.
でもそんな天気の中、とてもいい場所を見つけました。
かっぱ橋が目の前に見えるんです。

It is Gosenjaku Hotel.
Anyway I decided to have my lunch here. And.. why not some wine?
それは五千尺ホテルのレストランです。
そんなわけで、お昼はここで食べることに。せっかくだからワインも飲んじゃいました。

I ordered set menu and now they served some salad.
セットメニューのサラダが出てきました。

The main dish was beef stew. It was so good.
そしてメインのビーフシチューです。これは絶品でしたよ。

It includes cake and free refill coffee. That day they served Shinshu-apple tart. This was also good. When I think of all these stuffs; great view, good food and comfortable seat without wet.
I think it's worth to pay for.
珈琲とケーキも付いています。この日は信州リンゴを使用したタルトでした。これもまた美味。
これで目の前のかっぱ橋の景色を雨に濡れずに楽しめるなら、十分価値があると感じました。

It was raining harder and harder so I had to wait for enjoying autumn colors until next chance.
雨は激しくなる一方で、紅葉を楽しむのは次の機会ということになってしまいました。

Under such circumstance, I could see nice view as below from our tour bus..
それでも、ツアーバスからかろうじてこんな景色が見られました。

After all, we got back to Tokyo by the bullet train of gran class again.
再び快適なグランクラスの列車に乗って東京に戻りました。


No comments: