Friday, November 4, 2016

Matsukawa Canyon And Togakushi Shrine


After we enjoyed Obuse stay, we were heading to Matsukawa Canyon. I saw beautiful autumn colors on the way but I couldn't take any photos of them.
So I use the photo below from the internet.
小布施町の次は松川渓谷に向かいます。バスの中からこんな景色が見られたのですが、写真を撮ることが出来ず、インターネットより画像を拝借しました。

You see falls over there. My tour mates went down to see the fall from reverse side. It rather be tough thing to me so I didn't go with them.
向こう側に滝が見えています。ツアーの参加者たちは滝を裏側から見る場所まで移動しましたが、私にはそれは難しいのでやめました。


While I was waiting for my tour mates return, I took some photos and enjoyed beautiful autumn yellow on the mountains.
ツアーの皆さんを待っている間に、黄色く輝く山の美しさを楽しんでいました。

The next spot is Togakushi Shrine.
さて、その次に訪れたのは戸隠神社です。

This building id called Chu-sha. There are many segments of buildings. This one is sort of main one. Anyway, I prayed for it to receive divine grace.
こちらは中社と呼ばれる建物。この神社は建物がいくつかに分かれているのです。中社が中心のようでした。
とにかく、ご利益にあずかれるよう参拝しました。

It is told that you may receive divine grace of fortune here. So I got a lucky charm and hoped to get big amount of fortune. Can I make it? I do hope so.
こちらは金運を呼び込む神様だそうで、さっそくお守りを購入しました。大金を引き寄せられるかな?

From Torii gate toward parking lot. You can see water fountain on your right.
鳥居から駐車場へ向かう道。右手に見えるのは水飲み場。

You can drink water here free. Well, it was very cold that day and water was also very cold.
ここで自由に水を飲むことが出来ます。ただ、この日はとても寒く、水も冷たくなっていました。

There is a sacred tree in the precinct. They believe that there is the Holy Spirit lives in the tree. I just wished something good would happen on me.
境内にあるご神木。精霊が宿る木として古くから人々に崇められてきました。
私にもいいことがやって来ますように。


We went back to where we had come, this beautiful yellow path. Then we were heading to Hakuba where we have stayed that night.
美しい黄金色の道を戻り、この日の宿泊地、白馬に向かいます。

At Happou Hakuba, we stayed the hotel named Mominoki Hotel. There were no photos of them though. I really liked their open-aired bath. It was very comfortable. The photo below is from the hotel's official site.
Their hospitality is high quality one. They have buffet style dining. It rather be inconvenience for me since I have a problem on my legs. They kindly brought me a cart so I could get away from any trouble. What a great hospitality! I do appreciate the stuff's thoughtfulness.
白馬八方では樅木ホテルというところに泊まりました。ここの写真はありませんが、露天風呂が快適でした。下の写真はホテルのオフィシャルサイトからのものです。
このホテルのおもてなしはとても気が利いています。
食事はセルフサービス方式なので、脚の悪い私はトレーを運ぶのが不便です。そこにカートを持ってきて下さったので、スムーズに食事をすることが出来ました。スタッフの方の心使いに感謝です。

To be continued.
つづく


No comments: