Tuesday, November 1, 2016

Gran Class of Hokuriku Bullet Train


I joined a group tour to Kamikouchi area by Hokuriku bullet train named "Asama."
The photo is the one that we will be on board in a moment.
団体ツアーに参加し、北陸新幹線「あさま」を利用して上高地方面を旅行してきました。写真の列車は私たちが乗車した新幹線です。

The best part of this train ride is "Gran Class." It's sort of like first class of airline.
この列車旅の最良の所は、このグランクラスです。それはちょうど飛行機のファーストクラスのようなものです。

This is the gran class seat. Very comfortable chair!
I think that the designer would conscious about the aircraft.
In fact the seat is very much like those days first class seat of the aircraft.
Recently, most airline company use full flat seats anyway.
こちらがグランクラスの座席です。とても快適でした。
この座席の設計者は飛行機を意識していると感じました。
実際、座席は少し前のファーストクラス席とほぼ同じです。
近頃の飛行機のファーストクラスは、ほぼフルフラット席になってしまいましたけどね。

Other seats are like these.
他の人の席はこんな感じです。

Whenever I travel with a train, there are must have items. Bento (boxed lunch) and beer!
旅といえば、やっぱりお弁当とビールでしょ!

It was delicious. But I forgot to take photos of details of Bento.
美味しく頂きましたよ。でも、お弁当の中身の写真撮るの忘れちゃった。

This shinkansen (bullet train) is called Max. It departed Tokyo station 10 minutes before our train.
As known as world wide, Japanese trains always depart on time.
こちらは、マックスと呼ばれる新幹線。私たちが乗車する列車の10分前に発車しました。
世界的に知られているように、時間通りに発車するのが日本の列車ですから。

to be continued
つづく


No comments: