Thursday, November 10, 2016

Godzilla Hotel


Oh, no! Godzilla is attacking Shinjuku?!
あ、ゴジラが新宿を襲撃してる?!

Look out!
He is right beside the hotel window!
ほら!ホテルのすぐ外に!

This is Gracery Hotel Shinjuku, known as Godzilla hotel. You can have meals with watching Godzilla in front of you. I ordered a set menu of hashed beef. It comes with salad, soup and coffee. At twelve noon, Godzilla roars as a time signal and exhale smoke!
I could not take any photos of it though.
ここはゴジラのホテルで有名な場所ホテルグレイスリー新宿。目の前にゴジラを眺めながら食事ができます。私はハッシュドビーフのセットを注文しました。サラダ・スープに珈琲も付いてきます。
正午には時報の代わりにゴジラの吠える声がして、あの巨大な口から煙を吐きます。残念ながら煙を吐く写真は撮れませんでしたが。

I also got "Godzilla cake" as my desert. They have some kinds and I picked this one.
Look at the footprint on the plate. There are names of Godzilla on chocolate also. Fancy ones.
デザートに「ゴジラケーキ」を注文しました。いくつか種類がありますが、今回はこれを。
プレートの足跡に注目です。チョコレートにもGodzillaの名前があり、なかなか楽しめますよ。

After my lunch, I went out the deck and took some photos. This mouth exhale the smoke.
This place is only for people that accommodate or dine at the hotel.
食事の後はデッキに出て撮影してみました。ゴジラはこの口から煙を吐きます。
この場所は、宿泊者とカフェ利用者のみが利用できます。

Oh, boy! Godzilla destroyed the buildings and break into inside the room!  
あ!ビル群を壊してゴジラが室内に進入!

It was really fun day. I'd like to come again.
とても楽しい日でした。また行きたいです。

No comments: