Saturday, October 4, 2014

Ryogami Dahlia Garden


I went to see beautiful flowers in Ryogami Dahlia Garden in Ogano. They bloom for about two months. There are various colors of Dahlias on the inclined fields.
Fortunately, the slopes are rather be easy gentle ones so I could walk around there.
小鹿野町にある、両神ダリア園の花を見に行ってきました。開花期はおよそ2ヶ月で、色とりどりのダリアが園内の斜面に咲き乱れていました。
敷地は斜面ではありますが、幸い緩やかだったので歩き回ることが出来ました。





This is how the garden look like.
園内はこんな感じです。


I didn't know that there are so many variation of Dahlias there.
ダリアにこんなに沢山の種類があるなんて知りませんでした。




I liked this one the best.
こちらは私の一番のお気に入りです。

This one also.
これもね。

The Spider Lilies there also. They were not strikingly attractive but still pretty anyway.
彼岸花も咲いていましたよ。ダリアほど目立たなかったけど綺麗でしたよ。

The noodle named "Okiri-komi" is the must have food in Chichibu area.
秩父地域では、「おきりこみ」はハズせません。

It came with small fried potatoes. It has miso based sweet sauce on. I liked the taste.
可愛いポテトフライも付いていました。甘い味噌のソースがかかっていて美味しかったです。



No comments: