Sunday, September 29, 2013

New Light Equipment

The energy saving project for my house is going on.
I have introduced some LED light bulbs but it was not enough. This time I got some more LED light equipment.
我が家の省エネ計画進行中。
これまでにもLEDの電球交換をしてきましたが、今回は一部の器機をLED対応のものに交換です。

The old porch light.
玄関入り口の灯りはこんなでしたが

Here is the new one. It has a sensor to be aware of things when they come by.
新しくこんな風になりました。センサー付きで人などが近づくと点灯します。


The entrance hall lighting seems the same as the old one though. It rather be brighter but save more electricity.
玄関ホールは、見た目は以前と変わらずですが、前より明るくて消費電力は減りました。

The photo below is the old pendant.
以前の電灯はこんな感じ。

It has expandable wire. So it's easy for exchange the light bulb when I need to.
伸縮するワイヤーコードのお陰で電球交換が簡単になりました。


The new light for the kitchen shelf. Brighter but energy saving as well.
台所棚下。前より明るくて省電力。

So as the kitchen ceiling.
天井もスッキリして、やはり省電力。


I want to get all the light equipment for LED ones but it costs fortune. I can't make it all at once. Next time I'll get the ones for the living room and my bed room. Hopefully it will happen soon....
全部交換したいけど、LEDは本体の価格が高価なので一度に交換は厳しいです。次回は寝室やリビングの交換予定。いつになるかな?


No comments: