Friday, September 27, 2013

My Toenail Problem cleared

I have got a new toenail place where my FB friend, Reiko's recommendation.
Of course, I have taken care of my toenails though. It got worse the other day and had to see a medical doctor..... then bleed!! (that was a part of medical treatment though, sooo painful!!!!!)
So I was looking for somewhere nice.
Her recommendation was perfect.
I do appreciate Reiko's help. Thanks.
FB友達のReikoさんに教えていただいたネイルサロンに行って来ました。
近くのサロンに行ってはいたのですが、過日、悪化して医者へ行き、治療のため仕方がなかったのですが「流血騒動」になってしまったのです。
こちらはとても良いサロンで、巻き爪に悩まされていた私は、本当に助かりました。
Reikoさん、ありがとうございました。

This time I choose restrained color. I have tapes on my nails that is for my ingrowing toenail problem though. It rather seems natural, doesn't it?
いつもより控えめな色にしてみました。
巻き爪治療用のテープを貼っているのですが、全然目立たないでしょ?

This is my lunch that day.
I wanted to have some coffee at "Sega Fred" but it was so crowded. I gave up my coffee then.
で、この日のお昼はこれ。
本当はSega Fredの珈琲が飲みたかったけれど、すごく混んでたので諦めました。


After my toenail do, I could walk much longer. So I stopped by at Ebisu area. The photo below shows Joel Robuchon's restaurant. He is a French cook that won three star award of Michelin Guide. I want to eat out there someday. Behind the restaurant building, there is Westin Hotel. I have stayed there once (and it was a free invitation!!). It was nice one.
足が軽快になったら、恵比寿も廻ろうという元気がでて、ちょっと寄ってみました。ミシュランガイド三つ星、ジョエルロブションのレストラン。いつか行ってみたいな。後ろのウエスティンホテルは一度泊まったことがあります。(ご招待で無料でしたが、素敵でした)

The photo below shows "Beer Station" building.
下の写真はビアステーションの建物です。

This spot is something special to me. The place I'm standing at used to be under a railroad bridge. There used to be a guy lived (so to called homeless?). I saw the guy wherever I passed through here by train. Time passed by and it has cleaned and turned into a new landmark, Ebisu Garden Place. I still can't believe that it used to be a place of beer factory.
ここ、特別な所なんです。かつてここはガード下。写真を撮っているこの辺りに住んでた人がいて(いわゆるホームレス?)、電車で通るたびに見かけたのでした。いつしか人がいなくなって、綺麗に片付いて、恵比寿ガーデンプレイスに。ビール工場跡だったとは思えない程変わってしまいましたね。



No comments: