Monday, October 3, 2011

Spider Lily (Higannbana) 2011

It's time for Spider lilies (Higannbana), the sign of autumn.
This season the flower bloomed a bit delayed, about a week behind as the average year though. It is still around Autumn equinox (Higann) so I should say it is punctual.
彼岸花の時期がやってきました。今シーズンはチョット遅れましたが、それでも彼岸時期に咲いていますから、時間に正確と言えるでしょう。

I had a chance to visit Kinchakuda again and got some photos. The first one below is at the entrance of it. There were lots of people and such pretty cosmoses.
巾着田に行く機会があり、写真を撮ってきました。最初の写真は入り口付近のものです。もの凄い人出でした。そして美しいコスモスの群生も。

Now I go inside. It used to be admission free. Later on, we are charged 200 yen per person. In other words, we pay for preserving and maintenance of the area. I think it makes sense.
それでは中に入ってみましょう。以前は入場無料だったのですが、後に1人あたり200円課せられるようになり、それは巾着田の保存や管理の費用に使われるそうです。納得です。


The Spider lily festival is extended until October 10.
So you would like to see them? Hurry!!
巾着田のお祭りは10月10日まで延長されました。お花を見たい人はお急ぎ下さい!!

I found a nice restaurant there also. I will tell you about it soon.
ここで素敵なレストランを見つけましたが、その件は近いうちに書くことにします。

My older post is here.
古い記事はこちらです。

No comments: