Monday, May 23, 2011

Double roasted lamb

I got some roast lamb at a store. It was ready to eat however, I made it roast again. Why? There was a food poisoning at a "yaki-niku (Japanese style BBQ) restaurant" lately and I was a bit scared by meat color. It seemed as if fresh raw kind. So I cooked again for sureness.
ローストラムを買いました。すぐに食べられる状態に調理済みでしたが、もう一度焼きました。何故かって? 最近焼き肉レストランで食中毒事件が起き、肉の色を見たらチョット怖くなってたんですね。だって生っぽいんだもの。そんなわけで念のため再加熱です。


I mixed up the photos by my mistake. So I rewrite from this part below. I had this Bordeax with the roast lamb. I like this casual one.
I had a chance to join a lecture that was organized by Japan sommelier association. The chairman, in those days, Mr Takahashi introduced us many details about wine.
Until then, I thought that Bordeax supposed to be something classy. It wasn't true. In fact, this one that he recommended for daily use goes well with many kinds of dishes.  
After all I have had the ones more often than before. 
I don't know much about wine, however, this experience was so useful for me. 
ワインの写真を間違えてしまったので、この部分以下を書き直しました。 ラムに合わせたのはこのボルドーワインでした。このカジュアルワイン気に入っています。
かつて日本ソムリエ協会が主催した会合に参加したことがあります。当時の協会長、高橋さんがボルドーワインについての詳細を色々説明してくださいました。
それまで私はボルドーはとても敷居の高い代物だと思っていたのです。認識不足でした。実際、彼が勧めてくれたこのワインは日常の多くの料理と相性が良いのです。
それ以来、これまでよりもボルドーワインを飲む機会が増えました。
ワインのことは詳しくありませんが、この経験がとても役に立っていると思います。

No comments: