Sunday, October 3, 2010

Lake Yamanaka & Mt Fuji #2

Part 2  Late September
その2  9月下旬

It wasn't fine weather that day. At first we were not sure if we would go for it or not. It seemed unstable condition in the sky. In case of rain, it would be hard for both Terry and us to play outside.
But it's far away from Tokyo so we had a slight hope for fine weather there. So we decided to go for.
この日は天候に恵まれませんでした。当初出かけるかどうか判断に迷っていました。空は不安定な様子を呈していましたから。雨の場合、テリーと私達が戸外で遊ぶのは難しいのです。でも、東京からずっと離れた場所だし、晴れるかもとういうわずかな望みを持って出かけました。

Then we visited K's Point again. But we couldn't see Keith this time. He and his Mama had the day off. Too bad!
While we were having our lunch, I looked up on a book I brought with. It told about indoor leash-free dog park near there. I noted the phone number for I would call them and ask the details later lunch.
To my surprise, it was very close each other!
そして再びあのK's Pointを訪れましたが、キース君には会えませんでした。彼とキースママは休暇をとっていたのです。残念!
昼食をとっている間に、私は持参した本に目を通していました。それにはこの近くにあるはずの室内ドッグランの情報があったからです。電話番号をメモし、食後に早速電話し詳細を尋ねることにしました。驚いたことに、その場所はすぐ近くでした。
So we headed to "Woof" that has both doggy swimming pool and leash-free ones park. This time we played at the indoor park since it began raining hard by then. Besides we didn't take swimming gear for Terry.
そしてワンコ用プールと室内ドッグラン、両方の施設を併せ持つWoofに向かいました。今回は室内ドッグランのみ利用しました。雨が激しく降り始めたことに加え、ライフジャケット等プール用装備は持って行かなかったからです。
The photo above shows indoor leash-free dog park. I bet it used to be a tennis court. Then they turned it into the park for dogs. Isn't it nice?
上の写真は室内ドッグランです。かつてはテニスコートだったことが分かりますが、それをワンコ用に転用したんでしょうね。素敵な場所でしょ?

It has seats for audiences. I guess they have had tennis tournaments in those days. You can see the park outside through the window. It may used to be for lawn tennis court.
観戦客のための座席もあります。かつてはここでテニスの試合をしたのでしょうね。窓の外に見えるのは屋外ドッグランです。多分以前は柴コートだったのでしょう。

It doesn't matter to Terry at all. he just wanted to play around, running around!
テリー君にはそんなことは関係ありません。とにかく走り回って遊ぶだけですから。
He got many playmates also.
遊び仲間もいっぱい出来ました。
On that day,our arrival crossed with Reiko family's departure. It was just a few hour difference. I should have been there much earlier... if I have known it. Next time!
この日は友人Reikoファミリーと数時間差で入れ違いになりました。彼女がいると知っていたらもっと早く到着するんだったなぁ。次回は是非会いたいです。

2 comments:

EMK said...

こんにちは~!山中湖、いいですねえ。昔いきましたよ~。自然がいっぱいですよね、本当に。イチジク、こちらでも今が時期です。生ハムとあわせるの、おいしそうですね。ベーコンまいたり、チーズを乗せて焼いたりするとこれまたおいしいですよ~。イチジクのビネガーはやはりちょっと甘め。そのままでもけっこういけますよ~。

Nobue Masuda said...

EMKさん
最近の山中湖は、ワンコに優しい施設がいっぱいです。かつては「テニス三昧」の感じがありましたけど、バブルが崩壊してから久しぶりに行ったら随分と様変わりしていました。(笑)

無花果とベーコンやチーズと共に焼くのも良さそうですね~~今度やってみます。

無花果ビネガー、ますます興味ありです。近くにDean and Delucaがあるので、もしかしたらあるかも?
チェックしに行ってみようと思います。