Tuesday, October 26, 2010

Belated birthday for myself

先週は私の誕生日の週でしたが、忙しくて大したこともしないうちに終わってしまいました。でも友人達からプレゼントやお祝いメッセージを頂いたり、国際電話でバースデーコールも来ました。友人達の心使いがとても嬉しかったです。
It was my birthday last week. I couldn't do anything much since I was so busy. But I received gifts, messages and even an international birthday call.
How sweet they are! They made me lots of smiles.
Thanks my buddies!

それで、今週は自分へのプレゼントを買いに行きました。右の写真がそれです。ずっと前から考えていたのですけれど、とうとう買っちゃいました。これ、コーヒーメーカーです。ガラス製ではなくステンレスの保温ポットというのがポイントです。保温ポットの代名詞にもなっている、Thermos社の製品です。これの利点は、すぐに飲まなくでも冷めてしまうことがないから、これからの季節に重宝しそうです。(写真は、同社のオフィシャルサイトからです)
On this week, I went to a store to get a birthday gift for myself! See the photo on the right. (It's from the official site of the maker, Thermos.) I have been thinking of it and I got it at last! This is a coffee maker. Generally it has a glass pot, however, it comes up with "Thermos", a flask bottle!! It keeps coffee warm for a while so it would be useful for winter season.


さて、早速コーヒーを・・・
あ!! 肝心の豆が無かったんだぁ~! 今日買ってこなくっちゃ。
Now I would try my new tool...
Oh no!! I don't have any coffee bean for it! I have to get some today.

No comments: