Saturday, May 13, 2017

Nemophila In Hitachi Seaside Park


Since the highway of Tsukuba area  was opened  to traffic recently, Ibaraki became an easy access of Tokyo. So I have visited Hitachi Seaside Park to see Nemophila.
最近、圏央道のつくば地域が開通したので、東京から茨城県へのアクセスが向上しました。それで、ひたち海浜公園までネモフィラを見に行ってきました。

It's such tiny cute blue flower.
可愛らしい青い花です。

The best part to see was a week ago however, it was still pretty nice view.
見ごろは先週だったようですが、それでもまだ十分綺麗な景色でした。

The lot size is huge like Disney World of Florida so I took the train ride. On that day, they had special service; direct destination to Nemophila hills. Why not to take this one?!
フロリダのディズニーワールドみたいに広大な敷地なので、電車を利用しました。この日は特別運航のネモフィラの丘直行便がありました。当然利用しますね。


In Spite of after the peak, there were lots of people still.
ピークを過ぎていたにもかかわらず、沢山の人でした。


The wistaria were full bloomed also.
藤の花も満開でした。

This is the entrance area.
こちらは入口周辺。

It was cloudy but it rather be good for me. If it would be sunny, it could be photogenic but not good for me. Too hot!
この日は曇りでしたが、私にとっては幸いでした。もし晴天なら、写真撮影には良いですが、私には暑すぎますから!

Here is the official site of this park.(English)
http://en.hitachikaihin.jp/
オフィシャルサイトはこちら(日本語)
http://hitachikaihin.jp/

Then I was heading to my next goal.
そして、次なる目的地に向かいます。

No comments: