Wednesday, May 3, 2017

Arakurayama Sengen Park


It was a fine clear day so I went to Arakurayama Sengen Park in Yamanashi.
Somei-yoshino cherry blossoms are just full bloomed.
この日はとても良い天気だったので、山梨県にある新倉山浅間公園に行ってきました。

I parked my car at the bottom of the shrine and started to walk up there. The slope was not so steep so I could go up. Well, it took a long while though...
You can go up the 389 steps also.
神社の麓に車を駐車し、さっそく登り始めました。幸い坂の勾配は比較的緩やかなので、なんとか登れました。かなり時間はかかりましたけどね・・
ここは389段ある階段を登ることもできます。

I enjoyed the view on the way.
途中の景色も楽しみました。

Somei-yoshino cherry were all gone in Tokyo but you could enjoy them still here in yamanashi.
東京ではソメイヨシノはもう終わっていましたが、ここ山梨ではまだ十分楽しめました。

The one bad thing was the cloud that covered the best part of Mt Fuji.
一つ残念だったことは、富士山が雲に覆われて、最良の景色ではなかったこと。

When I reached the top of the hill, the cherry blossoms said "Hi" to me!
展望台についたとき、桜が「こんにちは」と言ってくれたみたいでした。


I took a break and enjoyed the scene for a while.
ここでしばし休憩し、景色を楽しみました。

People enjoyed it also.
皆さん、景色を楽しまれていましたよ。

After long way of walking, I needed a rest. So I had Cherry Blossom ice cream.
この長い工程を終えた後は、やはり休憩が必要。なので、桜のアイスクリームを頂きました。

This area, Yamanashi is also known to Hou-tou dish (Hot pot noodles).
Why not to have the one?
There are many of Hou-tou restaurant. When you see the sign "ほうとう" it's the place you can have this kind.
この地域、山梨ではほうとうも有名です。
当然これもいただきます。
この地域には沢山のほうとう専門レストランが沢山あります。「ほうとう」という看板を見かけたら、そこでは下の写真のような料理が頂けるのです。  

They all tasted really good!
全部美味しかったですよ!

No comments: