Sunday, February 26, 2017

Clear View Of Mt Fuji


It was pretty fine day and I could see Mt Fuji clearly from my house. So I decided to go there and would take some photos.
Here is the one I took near the Otome Pass. Very nice view, isn't it?
この日は天気も良好で、自宅から富士山が綺麗に見えました。それで写真を撮りに行こうと思ったのです。
下の写真が乙女峠付近からの眺め。素晴らしい景色でしょう?

I tried to take photos many times before but I couldn't make it like this.
Look at the photo one after below.
これまでにも何度か撮影を試みたのですが、上手く行きませんでした。下の写真の次の物を見てください。

It covered by the clouds.
雲に覆われてしまいました。

I should say I'm lucky since I could see such nice view at last.
この景色と遭遇できたのはまさに幸運でした。

The view from the parking lot.
駐車場からの眺め。

Then I moved to another view spot of the Otome Pass. The sunset is very beautiful from here though. It's so cold and I didn't want to stay so far long.
乙女峠の別の場所からの眺めです。ここからの夕暮れ風景もとても美しいのですが、寒い日だったので、長居はしたくなかったのでした。

Well, I stopped by Lake Yamanaka on the way back home.
Here, the view point of Lake yamanaka is also great.
Look at the mountain carefully.
Do you recognize that the shape is different from previous one?
帰路の途中、山中湖に立ち寄りました。
ここ、山中湖見晴台からの景色も素晴らしいのです。
山をよく見てくださいね。
形が違うのに気付きましたか?


Also do you see the mountains (white line kind) behind Mt Fuji?
It's Japan Alps (Hida Mountains, Kiso Mountains, Akashi Mountains.)
そして富士山の向こうに(白い線状の景色)山が見えますね?
これは日本アルプス(飛騨山脈、木曽山脈、明石山脈)です。

Oh well, I had another "must have" spot before I got home anyway.
そして帰宅前にはもう一つの「必須」スポットに立ち寄りでした。




No comments: