Tuesday, February 28, 2017

Chiba Tour #1 Umi-hotal again


I joined a group tour and was heading to Chiba. I've been there by myself many times so you may puzzled why. I wanted to know the exact location of Nou-mizo Falls.
Anyway, we had a break at Umi-hotal but....
ツアーに参加し、千葉へ旅行です。私自身で何度も来ているので不思議に思われるでしょうね。実は、農溝の滝の正確な場所を知りたかったのです。
まずは海ほたるで休憩なのですが・・・

It was rugh stomy rainy day! We could not enjoy the views from there.
大荒れの悪天候で視界不良!景色を楽しむどころではありませんでした。


I even could not stay outside. So I had to give up such view below.
屋外に出るのもままならず。下の写真のような景色は諦めなければなりません。

It has got rough weather with a gale blowing.
Umi-hotal would be impassable when it becomes velocity of 20 meters per second or more. It was 19. Almost closing!! The wind was strong enough to swing the body of our tour bus.
I was so scared! The bus driver drove slowly and mentioned that he kept safe driving.
Somehow we could make it. But we could not see anything at Mt Kano. I was almost "Gone with the wind" and was not able to take any photos.
What will happen next?
To be continued.
大荒れの天候のもと、海ほたるは横風も激しく、通行止め寸前の状態を通過したのでした。走行中も風の影響で大きく横揺れし、かなり怖い状態でした。
何とか無事通過したものの、最初に見学予定だった鹿野山は、風に飛ばされそうな状態で風景撮影どころではありませんでした。
一体どうなるんだろう?
つづく

No comments: