Tuesday, January 24, 2017

Tour To Hakone Area #2 Owakudani


Owakudani is one of good view spot of Mt Fuji. You can enjoy the view like this.
大涌谷は富士山の眺めが素晴らしい場所で、こんな景色が楽しめます。

There are some ways to get there. I took cable car this time. Because I can see the mountain while I'm on board.
Here we go!
ここに行くにはいくつか方法がありますが、今回はケーブルカーを利用しました。車内から山の景色を楽しめるからです。
では出発!

It has double cable system for safeness of windy day.
強風対策で二重のケーブル方式になっています。

Going up hills like this.
こんな風に丘を昇って行きます。

It was fine clear day so you can see mountains close by.
この日は快晴で、山が近くに見えました。


There you go! You can see the top of the mountain by now.
ほら!富士山が見えてきました。

Then, much more!
さらに広範囲に!

It's hard to take photos from inside the car though. It looks as below.
車内から撮影するのが難しかったのですが、こんな感じに富士山が見られます。

Then I got off at Owakudani station.
そして、大涌谷駅で下車しました。

Owakudani is known as the black eggs. So I got the one. This one is smoked kind. They took shells already.
大涌谷は黒卵でも有名です。早速購入してみました。燻製タイプです。殻は既に剝かれています。

It was a regular egg however, the egg while went black outside and gray  inside. Well, egg yolk stays yellow still anyway.
Since it's smoked kind so it tastes smoked egg.
もとは普通の卵ですが、白身の外側が真っ黒。内部は灰色。黄身は変わらず黄色でした。
味は、燻製卵ですから、燻製の味です。

On the way back home, I stopped by this spot.
Ah! Mt Fuji wears the "hat" again.
Mmmmmm, I have to come again!
帰宅途中、この場所にも立ち寄りました。
残念!富士山、またしても「帽子」かぶってました。
う~ん、また来なくっちゃ!



No comments: