Tuesday, December 20, 2016

Dawn Of Ama-harashi Seashore


The next view spot is sunrise of Ama-harashi seashore in Toyama.
I had to woke up at 4:00am that day. It was tough job for me though, I could make it.
It was raining heavily so I didn't bring my camera but my cellphone one. To my surprise, rain stopped while we were having photo session!
次の立ち寄り値は富山にある雨晴海岸のご来光。
私は午前4時に起きました。私にとっては大仕事でしたが、何とか起きることが出来ました。
当日は激しい雨が降っており、携帯のカメラのみ持参しました。ところが、私たちが撮影している間、雨が止んだのです。驚きです!

It was getting brighter but we couldn't see sunrise. You see a tall island on the right is Onna (woman) Rock. If it was a fine weather, we were able to see both sunrise and Tateyama Mountains behind the rock.
だんだん明るくなってきましたが、さすがに御来光は拝めませんでした。右側の高い岩が女岩です。もし天気が良ければ、御来光と立山連峰が岩の背景に見えるのですが。

This is how my tour mates took photos.
他のツアーの参加者たちはこんな風に撮影していました。

I caught a train and Onna Rock. It's Himi line and runs along the seashore. My best shot of the day!
女岩と列車の写真を取れました。海岸沿いに走る氷見線です。本日のベストショット!

This is Yoshitune Rock. The name Yoshitune comes from a famous military commander from Minamoto dynasty. He stayed under the rocks while it was raining.
これが義経岩です。ここで弁慶が岩を持ち上げ、義経が雨宿りをしたという伝説が残っているそうです。

So this sheine is named Yoshitune Shrine.
この神社は義経神社というそうです。

We were heading to see Snow Monkeys in Jigokudani Yaen Park.
そして私たちは猿を見に地獄谷野猿公苑に向かいます。

To be continued.
つづく

No comments: