Monday, August 15, 2016

The Remote Controllers


It happened the summer last year.
これは昨年の夏の話。

The remote controllers of air-conditioning were broken down. Two of them!
エアコンのリモコン壊れてしまった。2台とも!

How come I can survive this heatwave without the controller?
Fortunately, I have same brand's machine on other room. So I tried it. It worked!
このクソ暑い日々をどうやって乗り越えればいいの?
幸いかな別の部屋のエアコンが同じメーカーなので、試したら何とか使える!

But it's still inconvenience. I asked some info for the company. According to them, it's possible to get the remote control only. So I gave an order. They chareged 4,000 yen a piece! It costs a lot but I really needed them.
It took long while to be delivered though. I could reach them at last.
BUT.... It became colder and I didn't need them anymore.
でも不便ではある。そこでメーカーに聞いたらリモコンだけも購入できるとのこと。早速注文しました。1個4,000円だって!でも必要だもんね。
なかなか届かなくてしばらくかかりました。やっと届いたら・・・
涼しくなってエアコン必要は無くなってしまったのさ。

No comments: