Tuesday, January 28, 2014

Tokyo Quilt Festival #3


This year, Muumi of Finland is the main thing. Look at this cute Muumi room.
今年はフィンランドのムーミンがメイン。こんな可愛いムーミンのお部屋が。

There are many of Muumi related things.
ムーミン関連の場面も沢山ありました。


So many beautiful works that doesn't like "just fabric."
布の作品とは思えないほど素晴らしい物が多々ありました。



Especially this. Hard to believe that it's not painting.
特にこちら。布とは思えませんでした。


This is not quilt but Japanese traditional embroidery with gold and silver threads.
そしてこちらは、キルトではありませんが日本の伝統的な刺繍らしいです。それは美しい作品でした。

There are many more great works and I can't show them all. I got a bit tired but it was a funday for me.
他にも沢山素晴らしい物がありましたが、とても紹介しきれません。チョット疲れちゃいましたが、それでも楽しい一日を過ごしました。


No comments: