Tuesday, November 26, 2013

Restaurant "Ninja Akasaka" #1


Oh? What kind of place is this?
おや?ここはどんなお店?

I went a strange restaurant in Akasaka.
赤坂にある不思議なレストランに行って来ました。

It rather be dark inside....
So I needed to take a flash picture.
何やら暗くて.....
フラッシュを焚かないと写真が撮れません。


They led us to the seat that seemed like the ones in a cave kind.....
洞窟っぽい席に案内されて、

Then I got my first slip.
先ずは飲み物を。

We took special group rate course since we had 8 people in our group.
Oh? There were something in the darkness...
私たちは8人のグループだったので、特別メニューのコースを頼むことが出来ました。
暗闇に何やら料理が・・・

Shuriken star-blade grissini and fried gobo (sort style?)
手裏剣グリッシーニとゴボウの素揚げ(短剣風?)でした。

It came up with  terrine de pate of foie gras (on the black plate)
フォアグラテリーヌ(黒いお皿の物)付きです。

Second dish "Omotenashi" came up with kanpachi-sushi and Jaapanese style omelet with truffle.
次なる品「おもてなし」は、かんぱちの握りとトリュフ玉子焼き

Today's special appetizer, Ninja style cream puff.
本日のお楽しみ前菜は「忍びのシュー」


Fiery chicken wings and cahsewnuts
そして鶏手羽先の揚げ物カシューナッツ添え


Special stone boiled soup (Japanese bouillabaisse)
スープは「灼熱投石鍋葉隠れの術」という名の物

to be continued
つづく


No comments: