Tuesday, September 29, 2009

Bento お弁当

以前は9月15日が敬老の日でした。近頃は、法律改正のせいで、お彼岸と重なったりして、ちょっと複雑な心境です。年寄りは「彼岸」に近づきつつあるから、敬老の日と重なっても良しって事なの?何か納得がいかないなぁ。
まあとにかく、この日は特別なお弁当を売り出すので、早速デパ地下に出かけました。色々ある中で、この3点が特に美味しそうだったのでそれを選びました。可愛い風呂敷包みも気に入りました。
On September 15, it used to be the day for "respect senior people." Recently it has changed by law and it is moved around the same time as autumn equinox. At the equinox day, we would visit graveyard to remind our memories of past family members. It is like that the older people would get close to "the RIP place...."?! I don't welcome this changing of the law.
Anyway, I went to a department store to get special box lunch called "Bento". It is called "depa-chi-ka." Generally grocery section is located at the basement in almost all of department stores. "Chi-ka" means basement in Japanese language.
Our traditional way of rapping, "furoshiki" are so cute and pretty! It is already the part of enjoying dishes, don't you think?
I picked these three kind below. They all look great. The taste as well!






目で楽しんで、舌で楽しんで・・・日本のお弁当は奥が深い!ああ、なんとも幸せな一日でした。
I enjoyed the view, atmosphere, and of course its taste! Oh what a great food, Bento, culture we have!
It was such a happy happy day I have had with my family :-)

No comments: