Thursday, May 24, 2018

Samurai House In Kakunodate


Cassiopeia Ride #3  Samurai House In Kakunodate
カシオペア紀行 #3 角館の武家屋敷

On the way to Kakunodate, we stopped by Lake Tazawa. It has clear water. Very nice view.
角館に向かう途中、田沢湖に立ち寄りました。湖水は透明で景色も素敵です。


We also stopped by hot spa named Nyuto (pronounce as ”new toe") Onsen.
It's public bath so I can't take photos. Instead,  I just got a shot of cherry blossoms since it bloomed still.
私たちは乳頭温泉にも立ち寄りました。こちらは公衆浴場なので写真はありません。その代わり、まだ咲いていた桜を撮りました。

After we took bath, we had lunch there. It wasn't enough interval from breakfast for me. I couldn't eat much. Too bad.
入浴後、ここで昼食です。でも朝食からあまり時間が経っていなかったので、あまり食べられませんでした。残念です。

Oh well, Kiritampo hot pot was really tasty anyway.
それでもきりたんぽ鍋は美味しかった。

Kakunodate is the place I have wanted. There are many samurai houses with black fences seem so special. Especially, cherry blossom season is the best time to visit. 
角館はずっと行きたかった場所です。黒い塀に覆われた武家屋敷の風情がとても素晴らしいです。特に桜の季節に訪問するのが最高のタイミングです。

Unfortunately, I couldn't be there in time though. There were still some weep cherry blossoms.
残念ながら、ベストタイムの訪問ではありませんが、それでも枝垂れ桜が、かろうじて咲いていました。

Imagine this view with cherry blossoms. I am sure it would be nice.
満開の桜を加えた、この景色を想像してみて下さい。間違いなく素晴らしいものでしょう。

On the other hand, the view on the road is wonderful too.
道路の風景もまた趣があります。

This is the entrance gate of the house. Something historical.
こちらは武家屋敷の入り口。歴史的ですね。

You see lots of tourist there though. There weren't so many if you compare with peak season.
道行く沢山の観光客を目にしますが、ピーク時期ほどは混んでいないのです。

I walked around there for a while.
私も周辺を散策して回りました。


Then we headed to O-magari to see fireworks that night.
そしてその夜開催される花火を見に、大曲へと向かったのでした。

To be continued
つづく

No comments: