Saturday, December 23, 2017

Hato Bus Tour Of Tokyo Skytree #1


It was so cold in the morning though. I got up very early. Why?
I was going to take Hato-bus tour ride.
とても寒い朝でしたが、私は早起きしました。何故でしょうか?
それは、はとバスツアーに参加するためでした。

At the bus terminal, there were many types of tour bus. They were painted their symbol color, yellow.
はとバス乗り場では、様々なタイプのはとバスが待機していました。車体はシンボルカラーの黄色です。

But our one was  different color as the others.
しかし、私達のツアーバスはそれとは違う色です。

Because this is premium class tour. Look at the seat. It's leather seat, sort of like first class!
理由は、プレミアクラスのツアーだからです。座席を見てください。本革シートでまさにファーストクラスでしょ!

They gave us blanket and room slippers. It's a pricey tour but... You know me!! I made it less with the gift certificates (just as usual).
ブランケットとスリッパも配られます。お高いツアーなんですけど・・皆さんご存知の様に、ギフト券利用という”いつもの手”で安くなりました。

Let's start the tour. Our fist spot was Jingu-gaien street.
それではツアーに出かけましょう。最初の観光地は神宮外苑です。

This spot is well know to its ginko trees. Beautiful autumn yellow.
ここは銀杏並木が有名です。秋は美しい黄色に染まります。

According to the tour guide, all these trees were born from the same mother tree.
ガイドさんによれば、この並木全て同じ木から誕生したのだそうです。

Then we moved Otemachi for our lunch.
この後、大手町に移動して昼食です。

They have all-you-can-eat Singapore cuisine.
食べ放題のシンガポール料理店での食事でした。

After the meal, we were heading to Tokyo Skytree.
To Be Continued
食事の後は、東京スカイツリーに向かいます。
つづく

No comments: