Monday, June 12, 2017

Shirley Poppy Farm


I've visited Shirley Poppy farm in Minano (Chichibu area) called "Tenku-no-poppy (Shirley Poppy.)"
There is rough way to reach the place so people think that the large sized buses can't access there. I think it's true. There are so many hairpin bends, steep slopes and cliffs. Yes, it's thrilling adventuresome way, perfect situation for my SUV (sport universal vehicle) anyway.
秩父地方の皆野町にある、「天空のポピー」を見に行ってきました。
大型バスでは行かれないと言われているだけに、道のりは平たんではありません。急カーブの連続に急斜面の崖淵など、スリリングな展開でした。
自分の車がSUVで良かったと実感した一日でした。

They plant poppies on the ground that used to be ranch. The farm looked magnificent that covered with colorful poppies.
牧場の地形を利用して植えられた、一面に咲き誇る色とりどりのポピーは本当に綺麗でした。

It's worth to see with all those toughness, I think.
狭い道を山の上まで登った甲斐がありましたよ。

The land slant to right or left anyway. So I can't walk around the farm so far.
ただ、敷地内もかなり傾斜があって、脚の悪い私はあまり歩き回れませんでした。

Red is main color however, there is such lovely pink one also.
花は赤色が中心ですが、こんな可愛いピンク色もありました。

It was bit windy so it rather be hard to take photos though. Somehow I could make it.
やや風が強く、撮影にも苦労しましたが、何とか花を撮ることが出来ました。


If it would be fine weather, you'll be able to see the color contrast of red flowers  and bule sky. Too bad it wasn't. Still it was so pretty.
天気が良ければ、青空と赤色のコントラストがもっと鮮明で、素晴らしかったでしょうが、残念ながらこの日は曇天。それでも花の美しさは十分堪能しました。



After I took many photos, I went back through all those rough roads, not to fall over any precipices (of course!). I got home safe and feel at ease by now.
写真を撮り終え、再びあのスリリングな坂を下って、帰途につきました。崖下に転落することなく(当然です!)無事帰りつくことが出来、ホッとしています。


No comments: