Friday, September 9, 2016

Art Aquarium in Nihon-bashi


I went to see "Art aquarium" in Nihon-bashi. This is the one I wanted to see for a long time.
At last I could make it!
There are many size of bowls that have various kinds of goldfish.
日本橋で開催中の「アートアクアリウム展」に行ってきました。ずっと前から見たかったのです。
遂に実現しました!
色々な種類の金魚が様々な形の水槽に入っています。

Some bigger fish in lotus shaped top and little red fish in the bottom tank. The color is changing time to time by the lights.
蓮の花の形の上部には大きな金魚がおり、台座部分の水槽には小さな赤い金魚がいます。
この色は光線によって順次色が変わります。

See the tanks below. They are the same one but its color changes frequently.
下の水槽を見てください。全く同じものですが、その色が刻々と変化します。


This must be very interesting kind for sake lovers.
これはお酒愛好家には興味深いものでしょうね。

It's just a regular kind of tank but I think the display is so neat.
これはごく普通の水槽ですが、この展示法もとてもお洒落だと思いました。

This folding screen is amazing. It shows many scene and colors.
こちらの屏風も驚きでした。数々の場面と色が表現されます。

Of course there are live fish inside.
勿論、内部には生きた金魚が泳いでいます。


Let's see various kinds of fish tanks and their colors.
色々な種類の水槽を見てみましょう。








Then I faced an accident....
They found a dead fish and was trying to scoop.
ここでちょっとしたアクシデントに遭遇しました。
死亡した金魚を発見し、取り出しているところです。

RIP Goldfish....
どうぞ安らかに眠ってください・・・



While I was moving around, it became big crowds.
あちこち動き回っているうちに、会場が物凄く混雑してきました。



After the exhibition, I had goldfish jello. You can choose either black or red fish.
I picked red one.
見学の後は金魚ゼリーをいただきました。金魚の色が黒と赤のどちらかを選べます。
私は赤を選びました。


It was a fun time.
楽しかったです。


No comments: