Friday, July 4, 2014

Rose Town in Ome


I went to Rose Town, English style tea restaurant. Yes, I made it at last!
ずっと行きたかったローズタウンというイギリス風ティーレストランに行って来ました。

At the entrance I chose the tea I would have. There were various kind available so it was hard for me to pick one. My choice was.... Queen Elizabeth's tea of May or something like that. I'm afraid I can't remember the name exactly.
Then they showed me to a nice window seat.
入り口でまずお茶を選びます。沢山あって迷ってしまいましたが、エリザベス女王の5月のお茶?を選びました。すみません、名前をよく覚えていないんです。(-_-;)
そして窓際の素敵な席に案内していただきました。

It was rather hot that day so I had iced tea at the beginning..
この日は暑かったので、まずはアイスティーにして頂きます。

Here's the meal I have had. My choice was afternoon tea course. This is the first dish, tomato soup of the day. It tasted a bit spicy and aroused my appetite.
さてお食事です。アフタヌーンティーのコースを選びました。この日のスープはトマトスープ。辛めのスパイスがアクセントになっていて、食欲をそそります。

The salad came with sweeten balsamic vinegar based dressing. It was great.
そしてサラダ。バルサミコ酢ベースで甘めのドレッシングがとても美味しかったです。

The three layered afternoon tea dish!!
It's been a long while since I have had the afternoon tea at The Empress Hotel in Victoria, Canada. My heart was singing.
そしてアフタヌーンティーのあの三段重ね!!
この型式のものは、随分以前にカナダ、ビクトリアのエンプレスホテルで食べて以来でしたので、心がウキウキしちゃいました。

(Here is the info about the hotel. ホテルの情報はこちら)
http://www.fairmont.com/empress-victoria/dining/afternoontea/


It should be hot tea anyway.
これはやっぱり熱いお茶ですね。

I don't know if there is any rule for the dining though. I had scone first. For it taste the best. while it's fresh warm.
食事は何か順番があるのかもしれませんが、スコーンは熱いうちが美味しいので、それを一番先に食べました。

They have another nice seats at the terrace but it was rather hot for me to stay outside...
テラスの席も素敵なのですけれど、この日はとても暑くて・・・

So I stayed cooler inside with chilly iced tea again.
私は涼しい室内で再びアイスティーを楽しみました。

Here is the official site of the restaurant:
こちらのお店のオフィシャルサイトはこちら:
http://rosetownjapan.com/

It was not so crowded on that day and I could have conversations with the owner and the staffs.
I really had a good time there.
I want to come again.
この日はあまり混んでいなかったこともあって、オーナーさんともお話しさせて頂けて、楽しい時を過ごしました。
また行きたいな。


No comments: