Sunday, December 22, 2013

Terry's Calamity


Terry went to a doggy park the other day but he faced a big trouble there.
テリー君、ドッグランに行ったのですけれど、大変なことになってしまいました。

That morning, he was fine, just as usual.
朝は、いつもの通りでした。

He was relaxing himself, waiting for human to be ready.
リラックスして、人間が出掛ける用意が出来るのを待っていました。

He looks completely fine.
So Terry and Terry Mama went to the park and I was off to work. It should be a fun happy day for him.
Things had happened that night.
とてもいい顔していますね。
で、叔母ちゃんはお仕事に。テリー君とテリーママはドッグランに行き、楽しい一日のハズだったのですが。
夜になって大変なことに。

At the park, there must be poisonous weed that he might touched and his face swelled up.
ドッグラン内に毒草があり、それに触れたらしく、こんなに腫れ上がった顔に。

Lots of rash kind appeared all over his body. Look at the red circles.
体にもあちこち発疹が。赤円内を見てください。

Terry Mama took him to the vet of the first arrive next morning.
According to the vet, he might get poison weed or so. The vet gave Terry a shot and prescripted some medicine.
Because of immediate action, Terry could be recovered very soon.
翌朝一番でお医者にとんでいきました。
診断は、やはり何か毒草にかぶれたのだろうと言うことで、すぐに注射を打ち、お薬をもらってきました。
そのお陰ですぐ回復し、すっかり元気になりました。






No comments: