Thursday, June 2, 2011

Darjeeling First Flash Tea

As I have had my breakfast at a restaurant one weekend, I saw the sign of "Darjeeling First Flash." I didn't know anything about English tea before. Then I've learned a little bit from a lady who has English tea lessons on her blog(Japanese language only) articles. So I'm very curious and decided to try the tea.
週末に朝食を食べに行ったファミレスで、「ダージリンファーストフラッシュ」なる看板を見かけました。以前は紅茶のことなど全く知りませんでしたけど、紅茶教室を開いていらっしゃる方のブログ記事からそのことを知り、とても興味があったので早速試してみました。

I was surprised that the leaves have green colors. In my idea, it should be brown color though. It seemed like Japanese green tea to me.
とても驚いたのは、茶葉が緑色だったことです。紅茶は茶色だと思っていましたから。私には日本茶のように見えました。

Well, the taste is.... just English tea!
それでお味は・・・やっぱり紅茶でした!

No comments: