Monday, June 13, 2011

An Inspiration bursts on Ji-chan?

My friend sent me such nice gift the other day. I would have it with something good so I have saved it for a while.
It is instant Japanese style soup. They are simple and easy but very tasty.
Just pour hot boiling water and it's ready.
先日お友達からこんなプレゼントを頂きました。折角だから美味しいものと一緒に頂こうと思ってとっておきました。
熱いお湯を注ぐだけで出来る、 インスタントの和風汁ですが簡単でとても美味しかったです。
I had this soup with Bento. And the story of getting Bento is something amazing.
このお汁をお弁当と一緒に頂きましたが、その経緯が驚きなのです。 

It was a morning of June 1.
Ji-chan suddenly mentioned about his dream of last night. According to him, he won a lottery with a big amount of cash. The key number is 4 and I suggested him the number. Well, I didn't know it at all though. Since it's his dream.
him that II told  will get the ticket on the way back home in the afternoon. I was off to work at that time.
それは6月1日の朝でした。
爺ちゃんが突然、昨夜見た夢の事を話し始めました。何でも宝くじで大金を当てたのだとか。鍵となる番号は4で、それを私が勧めたのだそうな。私には全く覚えがありませんけどね。ま、彼の夢の中ですから。
そこで、午後、帰り道でくじを買ってくるからと話しました。ちょうど仕事に出ようとしていた時だったものですから。

At the ticket booth, I picked up the forth ticket (scratch one) and took it home.
I showed it to Ji-chan and revealed it. Then I found that we won the forth prize of 5,000 yen!!
Oh well, he said "a big amount". What about this part? I thought... then I realized a fact.
To reach 50,000,000 yen, we need FOUR more zeros!!
Ah, this is the life....boo,hoo,hoo....
くじ売り場で(インスタント)の4番目を買い帰宅しました。
爺ちゃんにそれを見せてくじを削ると、4等で5,000円の当選でした!!
でも確か、大金って言ってなかったかな?考えているうちにある事実に気付きました。
50,000,000円には0が4つ足りないんです!!
あ~、これが現実ですね。トホホ・・


Anyway, it's better than nothing. He wanted to have something delicious. So I got his favorite Bento for us. I forgot to take the photo so I use the one from its official site.
それでも何もないよりはマシ。爺ちゃんは何か美味しいものを食べたいというので大好きなお弁当を買うことにしました。写真を撮り忘れてしまったので、このお店のオフィシャルサイトから写真を借用しました。

Now I am expecting Ji-chan to have another inspiration.
爺ちゃんにまた霊感が宿るといいのですけれどね。

No comments: