Sunday, August 1, 2010

Watching Fireworks Fiesta from my house

July 31 (yesterday) was Sumida-gawa firework festival day. I had planed to be there but I couldn't make it. I have very bad knee pains and could not walk normally. Of course I'm having medical treatment though. I had to give up to go there. I felt sad.
(The photo on the right is from official web site)
昨日7月31日は隅田川の花火大会でした。本当は行くつもりだったのですが、行かれませんでした。何しろ膝がもの凄く痛くてまともに歩けず、勿論医師の治療は受けていましたが、見に行くのを諦めなければなりませんでした。ガッカリです。(右の写真はオフィシャルサイトからの借用です)

So I was going to watch it on TV since they have special program that night. Soon after I turned it on, I heard something explosive devices from outside my house. I looked through the window and saw a fireworks over there!
I grabbed my camera and went upstairs, went out on the balcony.
Wow! I can see them even from my house!
その夜は特別番組で花火を見ることが出来るので、それを見ようと思っていました。丁度テレビを付けた直後のことです。外で何か破裂音がしています。窓越しに見ると、何と花火が見えました!
カメラを掴み2階に上がり、ベランダに出てみました。
わ~い、家から花火が見えるぞ!
This was not Sumidagawa's one but Tachikawa Fiesta one. They held such fiesta everywhere in the same day. I even could see other ones that launched at SEibu-enn. So I won't complaint.
それは隅田川の出はなくて立川の花火でした。同じ日にあちこちで花火大会があったようです。西武園の花火も見えました。だから文句は言わないことにします。

Anyway it was so hot that night. I quenched my thirst by this fancy stuff.
まあ、とにかく喉の渇きをこんな物で癒やしました。Instead of Yebisu, I had Harida (Vietnam) beer. Also ebi-senn, my favorite snack. Yummy night!
(It went much less foam since it took long while to take photos anyway.)
いつものエビスビールの代わりにハリダというベトナムビールを飲みました。う~ん、おいちい(笑)夜ね!
(写真を撮るのに時間がかかって、泡がすっかり消えてしまいましたけど)

No comments: