Friday, September 26, 2014

Higanbana 2014 #2


The Spider Lily blooms within a few weeks around the time of autumn Equinox Day. So it's difficult to visit there in the best timing. But I could make it this year with the fine weather.
彼岸花は、秋分の日前後の1~2週間しか咲かないので、綺麗に咲いていると時に行くのはなかなか難しいです。今回は天気に恵まれいいタイミングに行くことが出来ました。



This is how it blooms. And the ground is covered with pretty red all over.
こんな風に、あたり一帯は赤色で覆い尽くされます。

The view of the river is also nice.
川岸の景色も素敵です。

Flowery gorgeous!!
とても華やかですね!!


This map shows the geographical features of Kinchakuda.
巾着田の地形はこんな形をしています。

Now I go to the river side.
川に行ってみましょう。

The Grey Heron is over there!
向こうにアオサギがいます!

Although I couldn't make it for the photo, I saw lots of the Common Kingfishers. It means how clear the water is.
Anyway, I took a break and has ice-cream.
写真には撮れませんでしたが、カワセミも沢山いました。水が綺麗な証拠ですね。
ひと休みしてアイスクリームを食べました。

To be continued
つづく

No comments: