Saturday, March 29, 2014

Canal Cafe


Now is the time for cherry blossom season!
So I went to Canal Cafe. It is known as one of the great view spot for cherry blossoms.
桜の時期到来!
そこでカナルカフェに行って来ました。こちらは花見スポットとして有名です。

It supposed to be like this in the area though. It was a bit too early to enjoy the flowers. Only this tree at the train station has bloomed.
本来ならこの界隈一帯がこういう状態なのですが、残念ながらまだチョット早くて駅のこの木だけ咲いていました。


If it would be bloomed, you can see the flowers over there by the train. Too bad, it was a bit earlier.
カフェの向こう岸(電車が見えるところ)に満開の桜が見えるのですが。少し早かったのです。

Anyway, I enjoyed my lunch there. They have two choice of pasta with free refill salad, soup and beverages (soft drink only.)
I also had specialty of this cafe, cherry blossom tea in both hot and cold.
それでも、ランチは美味しく頂きました。2種類のパスタから選び、サラダとスープにドリンクバーがついています。飲み物はこちら名物、桜紅茶をホットとアイスの両方楽しみました。

I picked Red seabream and Sergia lucens (one of shrimp kind) pasta. Since they are best time of year for.
春らしく、今が旬の真鯛と桜エビのパスタを頼んでみました。

I made an additional order of sweets. They showed me the real ones instead of showing the menu list. They would explain the details if you ask questions.
追加オーダーでスイーツも。こちらはメニューの代わりに実物を持ってきて選ばせてくれます。それぞれの詳細について尋ねると、丁寧に説明してくれました。

The cherry blossoms were not ready yet though. I had fun and delicious time there.
桜はまだでしたが、美味しい時を楽しみました。

No comments: