Thursday, March 1, 2018

Fortnum & Mason Nihonbashi Mitsukoshi, My Lucky Spot


I had a meeting at Nihonbashi. When it has done, I wanted to have a break. So I stopped by this place, Fortnum & Mason Nihonbashi Mitsukoshi.
I had scone and tea. You can choose tea leaves and I picked "Queen Anne". It was comfortable moment for me.
日本橋で会合がありました。会の終了後に休憩がしたくなりまして、こちら、日本橋三越のフォートナムメイソンに立ち寄る事にしました。
さっそくスコーンと紅茶を。紅茶は選べるので、クイーンアンを頂きました。
とても快適な時を過ごしました。

Then I headed to the subway station.
To my surprise, the train was not in service till my arrival. Soon after I got to the plathome, there was an announcement that said;
"We've just resumed operation. The train will come very soon."
Because of a passenger's injury, they were not in service for a while.
そして地下鉄の駅へと向かいました。
驚いたことに、私が到着したときは電車は運休中だったのです。ホームに入るとすぐアナウンスが。
「ただいまより運転を再開いたします。列車は間もなくまいります。」
人身事故のため、しばらくの間、運転休止だったようです。

I didn't know it at all. What an incredible timing!
I thank Fortnum & Mason that gave me such comfortable "waiting" time without knowing it.
私はこのことを全く知りませんでした。何というタイミングでしょう!
知らず知らずのうちに快適な「待ち時間」を提供してくれたフォートナムメイソンに感謝です!
  
The other day, I went there again. Since it becomes lucky spot for me.
I had "Afternoon Tea" this time. I picked Orange pekoe.
Also you can choose two kinds of cakes from the plate the would show you. Then they displayed all of them on the three layered plates as below.
別の日に再びここに立ち寄りました。何しろ私にとってはラッキースポットですから。
今回はアフタヌーンティーを頂きました。店側から示される、プレートに乗ったケーキの中から好きな物を2個選ぶと、下の写真のように3段のプレートで運ばれてきます。

I enjoyed myself so much. I want to come again some other time.
とても素敵な時を過ごしました。是非また行きたいです。

No comments: