Monday, March 25, 2013

What's the Hurry?

This year, cherry blossoms bloomed out 2 weeks earlier than the average year. It caused from crazy weather. We had incredible hot days, the temperature hit over 30C degree in March. Absolutely incredible!
So cherry blossoms bloom out at the same time as plum blossoms. Usually it comes one after another though. We could see all of them at the same time!
What's the hurry? I wanted cherry blossoms to have "2 weeks notice" at least.
今年の桜は例年より2週間も早く開花してしまいました。それは異常な陽気のせいでもあります。3月に30度を超える日が何度かありましたし。本当に異常でしたよ!
そのせいで桜と梅が同時に咲いてしまいました。普通は(色々な花が)順番に咲くんですけどね。今年は全部一緒に咲いてます!
何でそんなに急ぐんでしょうかね?
前もって知らせてくれれば良かったのに(笑)
So I rushed to the cake shop and got cherry cake that is a seasonal one.
It's available at "Ichirin".
そんな訳で、桜のお菓子を急遽買いに行きました。
Ichirinの季節限定品です。

No comments: