Sunday, May 3, 2020

Visit Fukuroda Falls Last Fall


I went to see Fukuroda Falls last autumn.
昨年秋に袋田の滝に行ってきました。

There was plenty of water because of typhoon effect.
今年は台風の影響で、水流は多めでした。

This is the view of its perspective.
遠景はこんな感じ。


It should be peak season of autumn colors though. It wasn't ready yet. It rather be delayed this season.
ただ、紅葉は例年より遅く、まだ変化していませんでした。

The top part of the mountain became slightly red though.
山の上の方は若干色ついていましたけど。

We dined at Ho-nen-man-saku.
食事はこちら、豊年万作で。

The meal was bento box kind with Yuba Tofu hot pot.
懐石弁当と湯葉豆腐です。

We moved next spot, Hananukiya Valley. Too bad. The colors of autumn was not ready yet.
次なる紅葉スポット、花貫渓谷へ向かいます。やはり紅葉は未だでした。

There was quite few spot had this red....
綺麗な赤も若干ありましたが・・

The bridge is the best view spot of maple red leaves though. It wasn't ready yet.
つり橋は、残念ながらまだ紅葉せず状態。

Lot of things I could not make it anyway. I know I should come again.
Then I got into the tour bus and went back home bound.
残念なことばかりでした。また来なくてはと思いながら、帰宅の途につきました。

No comments: